chili

Som ni vet är jag galet avundsjuk på thailändska tjejer. Nästan alla har långt, blankt, svart hår som alltid ligger perfekt. De har supersmå kroppar på ca 45 kg. De har en skostorlek på 35-36. De kan ha varenda plagg i alla affärerna här. Deras hy har knappt sett skymten av en finne och deras smink rinner aldrig. Ja, detta är absolut en generalisering men till 90% stämmer det. Och ändå tycker jag att thailändare äter hela tiden, eller iallafall 5 mål mat/dag, och ändå är de smala som stickor.

Men nu vet ju hur de kan vara så små och äta så mycket; hemligehten heter chili. All mat är ju ganska kryddad med chili som sätter igång ämnesomsättningen rejält. De enda feta thailändare man ser är de som tagit efter den västerländska kulturen och hänger på KFC, McDonalds etc. Äter man bara vanlig thaimat i gatustånden tror jag det är omöjligt att bli annat än smal. Portionerna är nämligen ganska små och så var det ju all denna chili.

Vissa säger att man kan ha i lite färsk riven chili i allt för att få igång ämnesomsättningen men jag är tveksam.. chili i yoghurt tex känns inte aktuellt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! hittade din sida med thaiklänningar, ville bara säga vilken kul idé! Mycket fina saker :)

2008-04-22 @ 01:31:07
URL: http://Jessicamari.blogg.se
Postat av: queenpeach

Jessica: Kul att du gillar den :)

2008-04-22 @ 07:57:35
URL: http://queenpeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0