Hur jag hamnade här

Idag har jag varit på Chatuchack weekend market, en marknad som bara är öppen lör-sön. Hittade massor av bra presenter men det var olidligt hett.

Jag har nu bestämt mig för att lämna Bangkok för ett tag och åker hem till Stockholm imorgon. Självklart kommer queenpeach.com inte att påverkas då jag fixat med bra leverantörer. Efter helgen kan ni räkna med många fina nya varor i weshopen.

Många har undrat hur jag hamnade i Bangkok och såhär gick det till:
Jag var efter 6 år i Stockhoms innerstad, trött på Sverige och ville se något mer. Jag valde att åka till Thailand för att det var billigt, ingen snö och lätt att resa runt i. I oktober 2006 flyttade jag alltså till Bangkok med bara en ryggsäck i stort sett. Jag och min kille började med att resa runt en hel del och sedan fick jag jobb som i engelska lärare i Chiang Mai så då bosatte vi oss där ett tag. Det var även där jag startade upp min webshop men den låg då till mestadels på Tradera.

Efter ca ett år i Thailand flyttade jag till London i juli 2007 och fortsatte där med webshopen och med mycket personlig shopping till svenska kunder. Många ville att jag skulle handla varor till dem som de tex sett på internet men inte kunde få tag på. Såklart tröttnade jag även på London efter ett tag då det är fruktansvärt dyrt att leva där.

Så i februari 2008 blev det Thailand igen och denna gången Bangkok. Det var då jag startade sajten Queenpeach.com, ändrade konceptet något och förstod vad ni i Sverige saknade. Vad jag förstått saknar ni klänningar som inte alla andra har och som inte finns att köpa i Sverige. Jag började handplocka varje vara, gick på långa shoppingrundor och scannande marknaden och resultatet kan du se i min webshop. Men nu har jag alltså bestämt mig för att flytta till Stockholm igen. Jag vet inte hur länge jag kommer att stanna och var det bär av sedan men just nu blir det Kungsholmen för en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0