saknad


Igår var det tydligen första advent i Sverige, jag märkte inte av det alls. Men när jag sedan läste massor av bloggar där alla åt lussekatter, drack glögg, knaprade pepparkakor, kollade på julskyltning, pimplade julmust och myste med sina kompisar så fick jag ont i magen av hemlängtan. Det är oftast kul att bo i Bangkok, speciellt oktober-april när man vet att vädret i Sverige suger men just i december vill jag vara i Sthlm och ingen annanstans!

Idag är det måndag igen och jag ska strax till jobbet. Resten av planerna är att köpa bussbiljetter till min weekendtrip, posta lite paket, träna och fixa lite bilder till webshopen. Jobbar bara 3 dagar den här veckan och på torsdag bär det av mot vit sandstrand, palmer, hängmatta och grillade majskolvar :D

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är avis på dig som är i värmen istället, den här 1:a advent var inget vidare i Sverige. Jag skulle byta med dig vilken dag som helst, idag är det grått, runt noll grader och en blandning av regn och snö här.



Fina klänningar du har i shopen, fast jag måste nog banta i några år till innan jag kommer i dom :)



Ha en mysig dag i värmen! Jag har tänt lite ljus så känns det en aning bättre trots att vädret är risigt :)

2008-12-01 @ 10:34:56
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: queenpeach

Helena: det kanske är så att man alltid vill ha det man inte kan få liksom?! :)

2008-12-01 @ 12:09:39
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0