dödar bantartipsen



En utav mina kompisar är kostrådgivare, dvs hon vet väldigt mycket om mat och bantning och vad som fungerar och inte. Vi satt och läste en tidning idag om läsares bantartips och hon dödade de flesta tips snabbt!

  • Om jag hoppar över middag kan jag gå ut och festa med gott samvete. Knappast. För det första innehåller alkohol så mycket kalorier att en hälsosam middag gör varken från eller till. Och efter de flesta personer varit ute så slutar kvällen på McDonalds eller MAX iallafall.
  • Kaffe ökar ämnesomsättningen och gör så jag gå ner i vikt. Nja.Det är sant att kaffe ökar förbränningen men det är väldigt väldigt lite och det gör inte någon skillnad i det stora hela.
  • Om jag äter en bakelse idag äter jag färre kalorier imorgon och går ned i vikt ändå. Absolut man ska unna sig en kaka då och då men har man väl börjat äta bakelser, kakor eller godis är det väldigt svårt att bli av med sockersuget de kommande dagarna och du kommer vilja ha fler kakor och mer ohälsosam mat.
  • Man kan inte äta efter 19 om man vill gå ned i vikt. Det finns inget bevis för detta. Det är det sammanlagda antalet kalorier du stoppar i dig över en hel vecka eller månad som gör om du går ned eller upp i vikt. Om man inte förbränner det man stoppar i sig går man självklart upp i vikt efter ett tag. Men många äter alldeles för mycket snacks framför tvn på kvällarna så de kanske inte borde äta efter 19 ;)
Jag är inte för bantning på något sätt, utan bara man äter lagom hälsosamt och rör på sig så brukar det lösa sig. Och självklart kan man äta godis och chips då och då men man kanske inte ska göra det varje dag.



Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra tips! :D Haft en trevlig dag? :)

2008-06-01 @ 20:22:45
URL: http://lisalisalisa.blogg.se/
Postat av: *emelie*

Hej!

Kikade in i din webshop precis, trevlig och väldigt fina klänningar! Inte helt omöjligt att jag beställer därifrån nån dag (när kontot fyllts på med mer pengar) =)

Ha en trevlig kväll!

/emelie

2008-06-01 @ 20:29:13
URL: http://emelie287.blogg.se/
Postat av: Sibel

trevlig kväll

2008-06-01 @ 21:30:40
URL: http://sibeeel.blogg.se/
Postat av: queenpeach

Lisa: Ja mycket!

Emelie: Kul, gör det!

Sibal: Du med!

2008-06-02 @ 07:41:04
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0