tips till SL


SL är ju ett sånt här företag som man oftast inte tycker så mycket om, som SJ ungefär. Ofta är tågen/bussarna sena, kommer inte alls, gör så man missar viktiga grejer och är alltid för varma/kalla. Idag ska jag slå på stort och köpa ett nytt SL kort. Det kostar 690kr men för att komma till jobet behöver jag ett. Jag kan inte cykla med min förkylning i 40 minuter enkel väg och jag kan inte promenera 2 timmar enkel väg för då måste jag typ gå upp 04:30. Så SL kort it is. Om man jämför med London så är SL kort sjukt billigt. Men om man tänker ur miljösynpunkt tycker jag det är sjukt dyrt. Nästan alla på mitt jobb åker bil till jobbet men säger att om en resa med SL skulle kosta runt 10kr som det gör i Göteborg skulle de lämna bilen hemma. En kompis tll mig åker bil varje dag till sitt jobb och hon säger att hon aldrig skulle betala 700 kr i månaden när hon ändå har en bil. Förstår ni min poäng? SL går flera miljarder i vinst, skulle de då inte kunna sänka priserna en aning för att rädda miljön och visa vad som är viktigt år 2008? Det slår jag ett slag för iallafall.

Kommentarer
Postat av: J

Puh! va gnäll om miljöbils bonusen häromdan ,den enda poängen den har är att ge folk bättre samvete.det enda raka man kan göra är Gratis lokaltrafik folk skulle lämna bilen hemma direkt! det är ekonomiskt hållbart också funkar i massa kommuner i sverige.samt denna nazi kontroll som connex kör med ,fett otrevligt.hur kan det kosta 10 pix i götet?JO och det är minst tre stora internationella företag som vill ha driften av tunnelbanan ...alltså BIG BIZNIZ!?

2008-09-11 @ 07:36:06
Postat av: queenpeach

J: instämmer helt!!

2008-09-11 @ 09:25:54
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0