busride home


Nu har jag tagit bussen tillbaka till Bangkok igen. Hej då hav, hotellfrukost, lata dagar vid en pool och mysiga strandbarer. Jag har ingen som helst lust att vara i Bangkok igen men har tyvärr inget val.. Min negativa inställning till denna stad just nu beror på flera faktorer; jag är less på demonstranterna, på hur lång det tog att ingripa mot dem, på hur mycket de förstört för staden, att regeringen helt plötsligt bestämt att tors-fre också ska vara helgdagar etc etc. Man kan ju tycka att det är jätteskönt med två till helgdagar men för oss som har saker att göra, som har viktiga ärenden till bank/post/konsulat suger det att dessa ställen har stängt 10 dagar i sträck. Det suger också att jag verkligen måste fixa saker till webshopn, möta affärsinnehavare och liknande och det blir väldigt svårt när det kastat 10 liter vatten över dig var du än går. Och visst, vattenkrig kan ju vara kul en eller två dagar men när det dör ca 600 personer pga det varje år kanske man bör tänka till och inte förlänga med två dagar. Jag sammanfattar med ordet SUCK och inser att jag nog aldrig saknat ett civilserat land så mycket som jag gör just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0