hur långt kommer det gå denna gång?


Ni kommer ihåg demonstrationerna här i Bangkok i december va? När flygplatsen var helt avstängd och turister satt fast i veckor.. Nu är det dags igen, eller inte lika illa men man vet inte hur det kommer att sluta. Denna onsdag kallas D-Day här i Thailand. Premiärministern Abhisit Vejjajiva har nu suttit vid makten i 4 månader och de rödklädda demonstranterna kräver omval. Över 20,000 personer har ockuperat regeringsbyggnaden, igår gick de till attack mot presidenten när han satt i en bil och läget är kaotiskt. Polisen tror att flera flera tusen röda anhängare kommer sluta upp i Bangkok under dagen och skrika för att få Thaksin tillbaka vid makten. Thaksin själv (fd premiärminister) gömmer sig på hemlig plats för att slippa fängelse och har kommenterat händelsen som en stor dag för Thailand.

Själv har jag just fått ett mail på min jobbmail där vi uppmanas hålla oss långt borta från regeringsbyggnaden och stanna inne ikväll då kravaller väntas. Läskigt, jag vet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är Abhisit Vejjajiva så dålig? och varför riskerar Thaksin fängelse? =S

2009-04-08 @ 07:49:46
Postat av: Anonym

ah den gillar jag me, det är ju Chloé hehe:p

2009-04-08 @ 10:52:29
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: queenpeach

-han är inte dålig bara inte Thaksin. Thaksin riskerar fängelse för maktmissbruk.

2009-04-08 @ 12:13:36
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det lät ju inte kul, tur att jag kom hem från bangkok förra veckan, då va det inte kaos iaf.



Tror du det är nån ide att åka till Thailand i juni lr regnar det för mkt?

Min mamma o pappa har köpt en bungalow i Nai Yang (phuket) och ska åka dit och inreda den och så=)



Kram!

2009-04-08 @ 16:35:32
URL: http://jessejesse.blogg.se/
Postat av: queenpeach

jessica: åh kul med nytt hus! ja juni är regnigt men inte hela tiden..mest skurar men de kan komma ofta. jag skulle nog vänta till okt :)

2009-04-08 @ 18:37:11
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0