Pump it



Godmorgon sötnosar!
Jag sitter på jobbet och har haft lektion i 90 min och ska strax undervisa en klass till innan det är dags att dra på BodyPump. Jag har tränat BodyPump i säkert 5 år till och från och jag gillar det fortfarande. En del säger att den typen av träningen inte ger något i muskelväg för de är för många repetioner med för lite vikt men jag säger - don´t believe that! Jag ser ju att jag får mer muskler, blir starkare och orkar mer så något ger det!

BodyPump 70 som just nu är det som gäller här  är sådär, musikmässigt. Jag har varit med om mycket bättre pass men även sämre. Det bästa med BodyPump här i Thailand är att inte ledaren följer de nya programmen slaviskt utan kan pick and mix lite från föregående program så musiken är mycket bättre och man tröttnar inte på låtarna lika snabbt. Låtar jag tycker varit kanonbra under dessa 5 år är till exempel Cascada, Carola, E-type, Pink (so what) och låtar jag inte kan med är all hårdrock och den där skitjobbiga låten med 4 non Blondes ;)

Favoritövningen är axlar, bröst och mage och det absolut jobbigaste och tråkigaste är utfallen, ni vet låten/övningen som kommer före axellåten.

Om du tränar BodyPump vilka låtar gillar du?


Kommentarer
Postat av: Surra

2009-04-29 @ 11:18:58
Postat av: Surra

Hur har det gått med yrseln? Dricker du ngn sportdryck?



Du har helt rätt att body-pump ger resultat. Man får långa tajta muskler med lätta vikter och många repetitioner. Inte stora tomma bulkiga muskler som man får vid body-buildning. Mycket snyggare med "riktiga" muskler som du får. =)

2009-04-29 @ 11:22:43
Postat av: queenpeach

surra: eller hur! ja har faktiskt druckit sportdryck efter några pass och har inte känt av nåt mer illamående/yrsel.. superbra :)

2009-04-29 @ 11:35:41
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0