vattnet stiger




Såhär såg det ut på Bangkoks gator när regnet dragit vidare. Jag var på väg ut för att köpa middag och lite annat när jag insåg att regnet inte hunnit rinna undan. Jag åkte motorcykel men det stänkte upp ganska bra ändå och den stackars motorcykelkillen var lagom blöt om fötterna. Detta är hur det kommer se ut nu Bangkok från och till under den svenska sommaren.. Mängden regn som kommer är så kraftig att det hinner inte rinna undan och vattnet stiger snabbt i de små soierna. Ibland ser man hela thaifamiljer sitta längst in i sin lägenhet och kolla på tv medan vattnet har letat sig in till mitten av vardagsrummet.

Kom iallafall till affären och hem blev det taxi :)  Nu ska jag snart sova men har börjat läsa bloggar från Tokyo samt att jag letar efter bra hotell i Hanoi och man fastnar ju lätt på nätet.. Tisdagen bjuder på jobb, barnhemsbesök, postbesök och middag med min kompis Tom. Längtar redan till frukosten för en nybakad crossiant ligger och väntar på mig, lyxfrulle!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0