inga ögon...


Idag skulle jag behöva en bra, svalkande ögoncreme thats for sure. Jag är galet trött! Efter hemresan från Laos igår då jag trodde jag skulle dö 2 ggr så kom jag hem till bangkok och satt och packade paket hela kvällen.

Hemresan från Vientiane var ett skämt. Först skulle vi hämta ut våra visum från konultatet, fick lov att stå i stekande 40 graders värme i en timme, mitt i solen. Fanns varken skugga, vatten eller fläkt att tillgå. Det rann svett om mig på ställen jag inte trodde man kunde svettas på. När de väl öppnade var det en kö på typ 200 personer så var ändå glad att vi var bland de första i kön. Fick våra nya, fina visum snabbt, hoppade in i en taxi tillsammans med en engelsman som också skulle till gränsen och var där efter ca 20 minuter. Hittade en minibuss som tog oss in i Thailand och sen till Udon Thani airport. Han körde som en maniac, aldrig under 150 km/h och körde om varenda bil på motorvägen. Jag och Sarah var livrädda! Mitt i en korsning går bilen sönder, han kan inte lägga i någon växel och min panik växer.. Efter någon minut kommer han på den brillianta ideén att om man stänger av ac´n funkar bilen så vi blir stekta sista biten. På flyget trodde jag vi skulle störta, då piloten kör så illa att man tror han är full ungefär hela resan. Jag kan säga att vi firade när vi var på marken i Bangkok igen, jag ska inte flyga på länge!

Nu sitter jag på jobbet, har haft en lektion med Y10 och ska nu ha Y4 innan jag slutar för dagen. Sedan blir det gym, till barnhemmet och träffa Peachy och till posten med ett 30-tal paket från shopen! Kan inte förstå att det är fredag imorgon igen, veckan bara försvann i Laos men det är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0