thai lektion


Detta är Victory Monument här i Bangkok. Härifrån går de flesta bussar och det är härifrån jag tar bussen till barnhemmet.. Inga problem att ta sig dit med Sky Train men ska man åka taxi till Victory Monument blir det värra.. för taxichaufförerna fattar inte ordet Victory Monument utan man måste säga det på thai, vilket är Anu-sa-wari-chai-sa-mora-pom. Esay peasy eller vad?! ;)

Dagen går mot sitt slut här och jag hade egentligen tänkt möta upp lite folk ikväll men orkade inte.. Så efter barnhem blev det matshopping på Emporium, hämta tvätt och sen min sköna soffa. Ska nog inte röra mig härifrån förrän jag ska lägga mig i sängen istället.

Dagen har varit hetare än het, svårt att förklara hur varmt det är här för någon somaldrig upplevt det.. men det är inte den torra, svenska sommarvärmen utan det är blöt hetta här. Det gör att det rinner svett överallt, hårbotten blir blöt, linnet klistrar mot ryggen, väskan svettas fast på axeln och att ha utsläppt hår kan man glömma. Man flyr solen, man springer in på varenda 7/11 för att flämta under deras ac och man sluta ha mer smink än mascara :)

Kommentarer
Postat av: Turid

Vet hur varmt det är. Var i Bangkok i Juli. Där var ändå svalare än t.ex Koh Samui, men ändå hett hett hett och fuktigt.

2009-02-27 @ 15:06:28
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: queenpeach

oh yes!

2009-02-27 @ 15:31:35
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0