Thaitrött


Ikväll har jag en riktigt "jag är så sjukt trött på Thailand " kväll. Ni vet sådär som man kan känna i Sverige när det är grått ute, aldrig blir ljust, man står i telefonkö i 30 minuter för att sedan bli bortkopplad, tunnelbanan har signalfel, Ica har slut på mogna avocados som man längtat efter hela dagen, Metro är slut på morgonen och SJ har bara dyra biljetter kvar dit man vill åka ;) Man måste få ha gnälldagar fast man bor utomlands, man får vardag här med och irriterar sig på en hel del. Jag vill ut och demonsterar som mannen på bilden!

Idag är jag mest negativ till
  • De nya visumreglerna som bara ger en 15 dagar extra om man korsar gränsen med buss. Jag trodde det fortfarande var 30 då jag fick det sist, men det visar sig att mannen i Kambodja stämplade fel, hur seriöst känns det? Nu vägrar jag betala över 2000 bath för ynka 15 dagar till så måste antagligen flyga till Laos - som jag inte heller gillar!
  • Är trött på deras jäkla medeltidssyn på handikappade barn. Där jag jobbar som volontär finns en avdelning för barn med handikapp som antagligen aldrig kommer bli adopterade. Thailändarna struntar i dem totalt för de tror de gjort något fel i sitt förra liv och detta är straffet. Att barnets pappa antagligen var alkoholist och mamman knarkade det mesta är inget de kan ta till sig.
  • Att de på bygget utanför min balkong börjar svetsa och borra 21:20 på kvällen..
  • Att landet gör allt för att inte utvecklas eller bredda turismen. De kämpar för att stora företag inte ska komma hit, de göra reglerna sjukt krångliga för utlänningar att jobba här, starta eget eller bara turista i landet. De höjer priserna för alla som är inte är thai, låtsats att inte förstå ett ord engelska när det passar dem och har enorma problem med prostitution och HIV som de bara blundar för!
Så nu har jag fått ur mig lite iallafall :)

Annars har min dag varit bra ;) Barnhem, posten, lunch, långfika, handling, gym, middag och google!

Imorgon är det fredag och två bra saker händer; min kille kommer hem oc vi ska på party på kvällen. Och så ska jag till barnhemmet och gosa med sparven, men nu ska jag försöka sova. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Fanny Gillbjer

gud vad jag önskar att jag skulle åka till thailand nu! Det är en dröm verkligen! Som måste uppfyllas, haha

2009-02-12 @ 17:08:25
URL: http://fannygil.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. jaa :) men allt bra med dej då?

2009-02-12 @ 17:27:19
URL: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh skulle också vilja vara bortrest. :]

2009-02-12 @ 17:31:15
URL: http://pijah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0