Lumpini Park


Jag har haft en jättebra söndag måste jag säga! Åkte ju in till stan och såg Yes Man och drack latte. Gillade filmen jättemycket och fick mig en tankeställare till att man kanske säger nej till för mycket här i livet?! Sedan gick vi och köpte en himla massa picknick mat och tog en taxi till Lumpini Park. Där var det utomhuskonsert med stråkorkester, sång och barnkör. Hela tillställningen började klockan 18 med att alla stod upp till kungasången som vanligt...

Det var riktigt kyligt på kvällen med 17-20 grader och jag frös i linne och shorts, vilket typ aldrig hänt mig i Bangkok innan. Tog en liten promenad i parken innan solen gick ned och gick förbi detta fina kinesiska tempel. Parken är jättestor och är väl för Bangkok vad Central Park är för New York. På morgonen och kvällen kan man delta i yoga, thai chi, areobics, kendo, inlines, meditation och jogging. Under dagarna ligger folk mest på filtar i skuggan och läser, ror en eka eller trampar runt i en svanbåt :)

Nu är jag hemma igen, sitter ihop kurad i min enda långärmade tröja och är lite kall(!). Ska snart sova fö imorgon har jag massor att gra fast jag ärdig från ena jobbet.

Kommentarer
Postat av: Peter

Låter underbart. Jag måste åka till Thailand nån gång, skulle vara skönt att byta ut vinterskorna till flip flopsen!

2009-01-11 @ 18:16:02
Postat av: ceciliaa

åh tänk om jag fick åka till thailand nån gång haha!

Kan ju tänka mig att de e underbart där.

Kram

2009-01-11 @ 22:10:21
URL: http://ceciliaahansson.blogg.se/
Postat av: Milla.

Oh tack snälla di :) Gud det måste vara underbart att vara där. HA det så fint, kram :)

2009-01-12 @ 10:29:00
URL: http://honungssmula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0