mitt 2008


Nu ska Queenpeach försöka sammanfatta år 2008.. I januari och februari bodde jag fortfarande i London, jobbade mycket med personlig shopping + i en liten boutique i Hampstead Heath. Trivdes ok men började tröttna på prisläget och hur dyrt man får betala för till och med det sunkigaste rummet. Tankar på att åka tillbaka till Asien börjar gro.

Den 2a mars åkte jag tillbaka till Asien och Bangkok. Det var underbart att slippa det engelska regnet och få sommar och sol igen. Jag startade upp min webshop Queenpeach.com på riktigt. Reste till lite öar och bodde hos en kompis i Bangkok.

I april tog jag båten till Koh Samet och blev kvar ett tag. Sedan blev det en tripp till Chiang Mai och sedan tillbaka till Bangkok. Webshopen började ta fart och det blev en himla massa shopping!

Sedan blev det maj och jag längtade lite till Sverige och en vardag. Så åkte tillbaka till Stockholm, fick jobb, skaffade bostad på Kungsholmen och njöt av våren som inte är lika fin någonstans som i Stockholm.

Juni i Stockholm var amazing! Sommarvärme, superkul jobb, picknick och ljuset som bara finns i Sverige och som gör mig så mycket piggare och gladare. Midsommarafton på Djurgården, parkhäng med kompisarna, cafe coolers från 7/11 och mängder av rosé. Bloggar som aldrig förr och webshopen rullar vidare.

Juli minns jag som en enda lång, ljus och jum sommarkväll. Många latte med mina kompisar, bad i årstaviken, långpromenader på kvällarna runt Stockholm, var en del hos mamma och pappa, hade några veckors semester, roliga fester med Dagens och mycket shopping på H&M :)

Var ledig lite till i augusti och jag och min kille åkte till landet för att plocka svamp, softa i hängmatta, äta kräftor och ro eka. Sedan var det tillbaka till jobbet och det var ganska skönt med rutiner igen. MIn kille blev erbjuden jobb i Bangkok och jag var tveksam till hur jag ville göra.. Bloggen hanns med som aldrig förr och jag undrar hur jag hade tid med så många inlägg per dag?

Hösten kom till Stockholm i september och då var inte Sverige lika kul längre. Grått, kallt och blött. Min kille börjar jobba i Bangkok och jag bestämmer mig för att flytta med en månad senare. Har rea i webshopen för att kunna börja med helt nytt sortiment i Bangkok. Blir asocial av vädret och sitter mest inne med en kopp té.

Under oktober månad umgås jag massor med mina bäta kompisar som jag vet att jag kommer längta ihjäl mig efter när jag flyttar. I mitten av oktober flyttar jag ut ur lägenheten, slutar på jobbet och tar en enkel resa mot Bangkok. Webshopen slår upp dörrarna med helt nytt sortiment och jag fick mycket bra feedback. Börjar också jobba lite som lärare och stortrivs med sommar igen.

November blir allt annat än kall och grå. Slappar vid poolen, shoppar mycket för att fylla på shopen och jobbar mycket med marknadsföring kring företaget. En kompis från Chiang Mai kommer och hälsar på, jag hittar ett bra gym och allt känns bra förutom saknaden efter mina vänner.

Och nu är det december och den månaden har det mest blivit resande. Var till Koh Samet, fick besök från Sverige, var på julsemester på pytteö, saknade svensk jul med överlevde, fick jullov och webshopen har gått superbra!

Nu hoppas jag att 2009 överträffar 2008 om det är möjligt!?




Kommentarer
Postat av: T r e t t i o n i o

detsamma detsamma! :] hoppas du har det bra där borta!

2009-01-01 @ 17:30:33
URL: http://trettionio.blogg.se/
Postat av: Natalie

Låter som ett härligt år du har haft :)

2009-01-01 @ 17:54:55
URL: http://nst.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: tack så mycket!

2009-01-01 @ 18:27:04
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: tack så mycket!

2009-01-01 @ 18:27:08
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: tack så mycket!

2009-01-01 @ 18:27:12
URL: http://jennifermolin.blogg.se/
Postat av: Mimmi

vilka härliga bilder!

Svar: Tackar, detsamma. Hoppas du hade ett bra nyår :)

2009-01-01 @ 19:53:34
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Solli

ser ut att du har haft ett riktigt händelserikt år!



Önskar dej en god fortsättning!

2009-01-01 @ 23:37:16
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: Sophie

Svar: GOD FORTSÄTTNING ifrån sverige ;)

Händelserikt år och fina bilder :)

KRAM

2009-01-02 @ 12:22:51
URL: http://sophiesimonsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej och tack för en underbar blogg!

jag är så otrolig avundsjuk på dig som får bo och jobba i thailand!

Men jag undrar lite, vad har du för VISA för att få stanna i Thailand så länge? Var det svårt att få det? Snälla berätta lite om hur du gick tillväga för när du flyttade till Thailand!

Tack för bloggen..

2009-01-02 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0