linbana i Hong Kong


En utav höjdpunkterna med Hong Kong resan deas mäktiga linbana Ngong Ping 360 som är över 5 km lång och går sjukt högt upp i luften. Både jag o K är höjdrädda men kände ändå att detta var ett måste. Jag kan säga att jag var livrädda och trodde jag skulle dö!

Eftersom vi körde efter mottot ingen kommer ihåg en fegis så betalade vi extra för att få en linbanevagn med glasgolv. Deta kan ha varit det läskigaste jag varit med om, någonsin. Att se hav och trädtoppar under fötterna gör att hjärtat slår lite extra kan jag säga!

Kolla in utsikten. Outstanding!

Efter 30 minuter var man väl uppe på toppen. Mina ben var som gelé och jag vacklade ur den lilla kabinen. Där uppe var det en liten turistby som var jättemysig, Ngong Ping Village och där fick jag lugna mina nerver med en islatte.

Efter att vi kollat in jättebuddhan och strosat lite i byn skulle man ta sig ned. Det var alltså bara att hoppa in i en kabin igen, med glasgolv såklart och inte drabbas av panik. Det var som att sväva ovanör Jurassic Park! Missa inte detta om du ska till HK, hur läskigt det än är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0