Mac problems


Idag är en sån här dag som jag skulle vilja snabbspola förbi och så kunde det istället vara ljuvlig lördag, med bagelfrukost, shopping vi Siam Square och festkväll!

Jag har nämligen huvudvärk a la sprängning innanför ögonbrynen. Jag har så ont att jag inte vill vara med. Det kan bero på för lite sömn, sjukt irriterad mest hela dagen och sedan denna konstanta värme. Igår gick nämligen min laddare till MacBooken sönder. Jag har ingen aning om vad som hände men den var stendöd igår kväll och jag hade ca 10% batteritid kvar. Så idag drog jag till Fortune Town där det finns massor av Mac ställen för att fixa det, vilket var enkelt men ändå inte.. När jag tillslut hittade Apple Service Centre gick det lätt, de identifierade felet, kollade upp försäkring och jag får en ny laddare gratis. Tjoho, sa jag och sträckte fram handen för att ta emot min nya laddare... såklart var det mer komplicerat än så. På väggen bakom kvinnan hängde minst 10 laddare men kunde jag få en utav dem, åh nej. De beställer en från Singapore och jag har den om en vecka. OM EN VECKA! Som ni förstår kan inte jag, som driver en egen webshop, vara utan min dator i en vecka. Jag frågade om jag inte kunde få låna en begagnad laddare utav dem denna vecka, men nej det  kom inte på fråga! Hon erbjöd mig att köpa en ny laddare för priset av 900 kr. Jag sa tack, men nej tack!

Jag bor ju ändå i landet som är känt för kopior så begav mig på jakt efter en fake laddare.. Det var lättare sagt än gjort då det verkar vara svårt att kopiera MacBook laddare. Hittade ett par stycken men priset låg runt 600 kr. När jag efter lite letande hittade en laddare för 450 kr var det bara att slå till för kommer nog inte lägre än så. Det suger att betala så mycket för en veckan användning men vad gör man?! Plus att nu har jag ju alltid en extra laddare om något skulle hända. Efter detta åkte jag hem och sov två tmmar :)


Kommentarer
Postat av: nathalie

sv: haha ja. rätt bra sysselsättning en tråkig torsdag också! haha

2009-07-10 @ 16:47:06
URL: http://nathaliecederberg.blogg.se/
Postat av: sandras fotodagbok

svar: Tack! Två par jeans och en bikiniöverdel ;) Hur hittade du hit haha :)

2009-07-10 @ 16:50:20
URL: http://sandraf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0