Hong Kong - resten


Vi passade på att turista ordentligt och tog en tur på turistbuss med öppet tak. Jag trodde jag skulle  svettas ihjäl under turen men man lärde sig mycket om Hong Kong och alla byggnader.

Efter bussturen tog vi lokalbuss på Kowloon island till Yuen Yuen Institute. Det är ett gäng tempel, paviljonger och bönehallar som sammanför buddismen, taoismen och confusianismen. Det byggdes 1950 och är gudomligt vackert!

Vi såg ett vackert brudpar i hamnen.

Vi gick vid hamnen längs Hong Kongs Fame Academy, det var bara asiatiska kändisstjärnor och den enda jag kände till var Bruce Lee :)

Vi var till Western Monastery och jag som älskar Pagodor blev överlycklig över hur överlägset fint det var här!

Det var någon form av munkvigningen och alla munkar i orange sjöng och de som skulle bli munkar kom efter i brunt.

Och när vi lämnade Hong Kong för Macau fick vi se andra sidan av Hong Kong med stränder, klippor, feta villor och en mysig fyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0