jakt på galaklänning

Söndag! Solen strålar, min kille är sjuk, vår lägenhet har inte ett rent glas eller tallrik och jag dricker chokladmjölk till frukost - så sammanfattar jag denna morgon. Vårt party här igår var kanon med kul folk, lite vin, pizza och skratt. Vi 23 tiden gick vi över till våra grannar istället så deras barn slapp sova i vår soffa och kunde få krypa ned i sina egna sängar. Det var väldigt lugnt och skönt och det är jag glad för idag. Jag har nämligen fått reda på att jag ska på galamiddag på tisdag och det är galaklänning som täcker knäna som gäller. Jag äger inget sånt plagg! Jag har massor av fina klänningar men inte en enda är så lång att den går över knäna så idag blir det klänningsjakt. Meningen var att vi också skulle gå på premiären av filmen Up men min kille sover med huvudvärk, feber och en hals som ser ut som han svalt en tennisboll så tror inte det blir så mycket av det.

Dagens i-landsproblem är... kommer städerskan fortfarande komma och städa och diska all vår disk fast min kille ligger döendes i sängen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0