Restaurangbesök - Garage


Ett nytt inslag på denna blogg kommer vara recensioner av olika restauranger/barer i Bangkok som jag besökt. Eftersom jag nästan alltid äter ute och aldrig hemma känns detta naturligt och för alla er som planerar en tripp hit kommer detta att bli en guldgruva av tips. Först ut är ett amerikanskt ställe som heter Garage och som jag besökte för första gången igår kväll. Det ligger i Central World, vån 7, precis vid ingången till Centre Point.

Inredningen är inte direkt mysig men känns lite som en diner i USA. På väggarna hänger tavlor, foton från USA, gamla regestreringsskyltar från bilar, skyltar från New Yorks tunnelbana och det finns givetvis en TV som visar baseball.

Ett stort plus blir det för att man får popcorn och nachos med salsa gratis som snacks. Menyn består av pasta, skaldjur, sallader, mackor, lökringar, snacks att doppa i smält ost och deras dragplåster; hamburgare i alla former. Vanliga burgare, GI anpassade burgare, tofuburgare, grönsaksburgare, bönburgare - you name it..allt finns. Vi beställde en vanlig hamburgare och en cheeseburgare.

Alla hamburgare är 200g och du får själv välja hur du vill ha den stekt, jag valde well done och min kille valde medium. Dessa serveras med breda pommes, gurka, tomat, morötter, någon form av coleslaw och sallad. Riktigt bra hamburgare säger jag, kanske en utav de bästa jag ätit i Bangkok. Man blir rejält mätt, det smakar hemmagjort och ett plus är att de kommer utan dressing. Det finns majonnäs, ketchup och senap som tillbehör på bordet.

Personalen pratar bra engelska, de serverar alkohol om man känner för det, de har en uteservering på en liten terass, det spelas smörigt amerikanska låtar och överlag var det ett restaurangbesök som jag kommer göra om.

Priserna är överkomiga med 200 bath (45 kr) för en hamburgare, pasta kostar 300 bath (70 kr) och Singha öl 100 bath (23 kr) för en vanlig flaska. 10% läggs på direkt på notan så d behöver inte bekymra dig om dricks.

Betyget blir QQQQ av 5 möjliga.

Kommentarer
Postat av: Momo

Åh, ser gott ut!

2009-06-30 @ 20:36:14
URL: http://chocolatedisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0