Thong Lor söndag


Igår hängde jag alltså omkring i Thong Lor med min kille. Thong Lor är Bangkoks upcoming area, det vimlar av möbelaffärer, gallerier och anikviteter och det är inte billigt. Detta blir Queenpeach´s första inredningsinlägg så håll till god. Först besökte vi ett möbelvaruhus med snygga badrum. Futurisk dusch mitt i rummet och jag i reflektionen.

Snyggast handfatet just nu?

Jag hittade mitt drömbadrum och kolla in badkaret! Det var gjort i akryl och kostade tyvärr 600,000 bath vilket motsvarar 150,000 kronor..

Det blev en promenad längs soi 55 och vi kollade in detta schyssta dalmatin hus.

Tog hissen upp till ett varuhus fult med kök.. när man ser sig själv ovanfrån ser man att det kanske är dags för nya slingor.

I ett av köken stod en kvinna och bakade och det luktade så underbart. Jag fick lov att lägga näsan i en nygräddad äppelpaj.

En plåt med nygräddade kakor kunde jag inte hålla mig ifrån och vips kom bakkvinnan förbi och bjöd oss på ett par stycken - mission completed :)

Snyggaste dörrarna in till en vintage butik.

Avslutade Thong Lor besöket med latte och morotskaka. Äntligen fick jag min efterlängtade kaka men tyvärr var den inte lika god som i mina drömmar för den fullproppad med russin. Men när man tömt den på torkad frukt smakade den förträffligt :) Ska du till Bangkok, har stor reskassa och vill hitta saker till hemmet som ingen annan har rekommenderar jag ett beök hit snarast. Sukhumvit soi 55 är det som gäller, skytrain stationen heter Thong Lor och den ligger på Sukhumvit Line!


Kommentarer
Postat av: maria

hej tackar!!=)vad roliga o fina inrednings saker!!!=)huset va ju häftigt haha!! måste vara kul att vara i Bangkok!!=) åhhh Starbucks synd inte det finns i Sverige!!!!! hoppas hoppas det kommer hit någongång=) ha det bra kram Maria!

2009-06-22 @ 17:38:34
URL: http://mialooove.blogg.se/
Postat av: Paula | Bildretuscher, Fest & God mat

tack för din kommentar :)



Mm, ser gott ut med kakorna!

2009-06-23 @ 08:21:01
URL: http://mipaula.blogg.se/
Postat av: queenpeach

maria: ja det hoppas jag med!

paula: ja de var sjukt goda:)

2009-06-23 @ 17:46:37
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0