att träna i Thailand


Det här med att gå på gym här i Thailand är en ganska intressant upplevelse. Det första man slås av är hur stort det är och hur mycket lyxigare det känns än gymmen i Stockholm. MItt gym här, eller Fitness Centre, har 4 våningar, inkl egen restaurang, spa och plastikkirurgi. Det finns 4 salar för gruppträning, 3 olika typer av yogasalar, egen avdelning för personlig träning, de har dj mellan 17-22 och så mycket maskiner att man aldrig kommer att testa alla. Men det behövs kan jag säga för mellan 18-19 väller thailändare in till gymmet och de är där ca 1-3 timmar och går gärna på 2-3 pass i rad.

Det är 95% thailändare där jag tränar och jag är väldigt ofta ensam västerlänning på gruppträning. Oftast är passen på thai och med de enklaste instruktionerna på engelska men det gör inte så mycket för jag går oftast på pump, body combat eller step och då ser jag vad man ska göra, det är värre på yoga som jag inte är så insatt i. Mycket är bättre här jämfört med i Sthlm, tex passutbudet, musiken, glädjen på passen och varation på passen (alltså inte lika step up varje vecka). Men nackdelen är att inte många instruktörer är utbildade och ibland inte har någon aning om vad en del övningar kan ställa till med i rygg och nacke. Man kan också slinka in på pass när man vill vilket kan ju vara bra ibland men oftast tycker jag det stör plus att det kan vara ganska så farligt att hoppa in mitt i ett pass utan någon som helst uppvärmning.

Men jag gillar mitt gym och jag älskar att kolla in danspassen, som jag inte ens kan drömma om att hänga med i, det är som att kolla när Bounce har träning eler nåt. Och jag gillar att flertalet personer som går på step up och aerobics faktiskt är killar här. Och jag gillar att man får vita fluffiga handdukar när man kommer och det är ett stort plus att slippa släpa på shampoo, tvål, hudlotion, hårfön etc. Och när man är klar med gymmet kan man alltid slinka in i hudlokalen och få lite botox, eller hänga på spa och ta en bodyscrub eller avnjuta en pasta i restaurangen som har två för en pris på öl hela kvällarna ;)

Kommentarer
Postat av: sandra

Hur kommer det sig att du numera bor i thailand? :)

http://barazandra.webblogg.se

http://barazandra.webblogg.se

2009-03-16 @ 19:09:33
URL: http://barazandra.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kostar gymet du går på?

2009-03-16 @ 20:33:52
Postat av: queenpeach

sandra: valde att flytta hit..

-: runt 500 kr i månaden. typ standardpriset för de stora gymmen här i bangkok.

2009-03-17 @ 01:59:38
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0