den där stressen


Jaha.. här sitter jag en fredagkväll med Macbook på magen och en pomelofrukt bredvid mig. Klockan är 21:30 och vet ni jag tänker snart krypa ner i sängen, kolla på LWord och sova. Jag har sovit jättedåligt inatt. När jag jobbade som lärare i Sthlm var jag periodvis sönderstressad.. jag oroade mig över elever, utvecklingssamtal, föräldrar, kunskapsmål etc etc. Ofta vaknade jag på nätterna eller skrek elevers namn i sömnen. Inte ett sunt tecken. Men sedan jag flyttat hit till Bangkok har jag inte varit stressad alls, alltså pga jobb. Självklart har jag varit sen till ett möte, lämnat lägenheten för sent på morgonen och sådana saker men det är ju stress som släpper efter 5 minuter. Men, alltså i natt, slog jobbstressen till igen. Jag skulle skriva rapporter och lämna in betyg på mina elever idag och jag ororade mig för allt man kan oroa sig för. Jag önskar jag var en sådan där person som så fort man sätter foten utanför kontoret kopplar man om jobbhjärnan till fritidhjärna men det går inte för mig. Har försökt med allt och det går ett tag men på nätterna kommer allt tillbaka till mig igen och ca 100 gånger värre. Kanske dags att lämna läraryrket, fast man kanske blir stressad över alla jobb fast över olika grejer?!

Men nu är det fredagkväll, dagen är gjord, jag har varit på barnhemmet med Sarah, jag har shopat lite nytt till webshopen och jag har ätit god sallad till middag. Imorgon ska jag ha en lugn dag med fika, bokläsning och kanske en bio. Åh vad jag önskar mina riktiga kompisar var här just nu!



Kommentarer
Postat av: Mickaela

vilken vacker bild ;P

2009-03-06 @ 23:14:10
URL: http://www.missvalentine.se
Postat av: queenpeach

mickaela: är den itne ;)

2009-03-07 @ 01:12:07
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0