feber


Kommer ni ihåg att jag färgade mitt slitna blonda hår i september nångån med denna fina färg som heter Berlin?  Iallafall blev jag mycket nöjd med resultatet och nu har min snälla mamma skickat över ett paket färg hit till Bangkok så idag ska det färgas. Mitt hår bleks väldigt snabbt här och jag får fula rötter men nu ska de bort!

Förövrigt är jag sjuk idag! Jag har haft en lång natt med feberfrossa och huvudvärk och nu på morgonen känns det lite bättre men inte mycket. Jag har fortfarande feber(vilket jag har kanske var femte år..) och enormt huvudvärk. Har testat både ipren och migräntabletter men smärtan är kvar, det enda som hände var att det rann svett i floder när tabletterna fick febern att lämna kroppen. Jag tror det barnen på barnhemmet där jag jobbar som smittat mig, spec eftersom lilla Sparven hade 39 graders feber igår och låg och sov på min mage i 1,5 timmar. Jag ska strax beställa hem frukost från au bon pain och spendera mycket tid med att vila.

Jag som skulle shoppa, gå på fashion show och ha en super lördag, ja vi kan väl hoppas på att jag mår bättre framåt eftermiddagen?!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag är jätteglad över att jag hittat din blogg också :) Var någonstans bodde du i Chiang Mai? Staden eller i utkanten? Jobbade du som lärare där också?



Självklart är mina planer att flytta till BKK, men det lär dröja ett tag.. Den som väntar på något gott!

2009-03-21 @ 08:27:32
URL: http://rebeccaas.blogg.se/
Postat av: queenpeach

Rebecca: jag bodde i stan, först vid Central varuhuset, ett tag vid tågstationen och sedan vid Nimmanhemin road. Jag jobbade som engelskalärare där.

2009-03-21 @ 08:47:59
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: julia

åh vad fint! det kommer säkert bli supersnyggt nu näär du färgar det igen, och krya på dig och hopaps du blir frisk snart!

2009-03-21 @ 12:06:04
URL: http://juliett.devote.se
Postat av: queenpeach

julia. ja det hoppas jag med det suger att vara sjuk!

2009-03-21 @ 12:31:53
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0