ready to go

Jag är framme i Hanoi! Trafiken är galen, uppkopplingen slö och det spöregnar ute men vad gör det när staden är som en fransk saga, maten underbar och alla har rishattar på huvudet??

Jag har inte hunnit sett så mycket av staden än då jag landade vid 20 igår men det lila jag sett bådar gott! Nu har jag precis avslutat frukostbuffé på hotellet som mest bestod av wienerbröd, chokladdoppade munkar och vita baguetter... Inte ett fullkorn så långt ögat når.

Planen för dagen är en promenad i de gamla kvarteren, flytta till annat hotell (visste inte att min kille skulle ha businesshotell till och med idag), dricka latte, ta en tur kring sjön i svanbåt om regnet slutar och bara njuta av den svala temperaturen. Det är ca 10 grader svalare här än i Bangkok men luftfuktigheten ligger på 75% så ni förstår ju hur håret ser ut efter en stund ;)

Ha en fin fredag, bilder kommer förhoppningvis ikväll!

Kommentarer
Postat av: Therese

Heeej! Var underbart med Hanoi :) Häftig stad!



Ja det gick himla fort med flytten hem igen faktiskt. Det började med att vi pratade om att åka hem över sommaren för att njuta av Sverige lite samt träffa alla nära och kära. Men när vi var i Hong Kong kom vi på att det är i Sverige vi vill leva. Jag tror inte att jag har förstått det själv ännu faktiskt, haha. Jag har vetat om det sen dess då men inte bloggat om det för vi åkte hem och överaskade alla :) Det var kul men D´s mamma höll dock på att svimma..



Ha det bäst i Hanoi gumman!

2009-05-08 @ 07:51:02
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: queenpeach

therese: ja det måste ju gått jättesnabbt!bra att det känns rätt och jag är lite avundsjuk på svensk sommar ska jag säga.

2009-05-08 @ 12:36:41
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0