stan är full av vatten


Om ni visste hur mycket vatten det är i Bangkok just nu... Det har regnet i 3-4 dagar, det är oväder med åska och blixtar som får en att gömma sig under bordet och himlen är grå, grå. Det är tydligen inte regnperioden utan det är ett oväder som dragit in från Kina som stannat till över Thailand. I morse fick jag lov att ta taxi till jobbet för gatorna är översvämmade, de enda skorna som går att använda är flip flop då man måste vada fram och paraply hjälper knappast mot tropiskt regn.

Jag har nu jobbat klart på skolan för dagen och ska till båten till stan, antar att floden har stigit med några cm.  Ska ta mina flip flops och vada till piren.. I kväll lyfter jag mot Chiang Mai och hoppas innerligt att vädret är bättre där, för även om detta är skönt temperaturmässigt så blir man ganska isolerad av vattenmängden.

Hoppas ni har en toorrmajmorgon!

Kommentarer
Postat av: Ploy

är inte det ganska farligt att vada i det vattnet? :S med tanke på alla råttburna sjukdomar och så

2009-05-16 @ 00:52:08
Postat av: queenpeach

ploy> det ar det sakert men vad ska man gora nar alla gator ar oversvammade? det ar mycket som ar farligt har i varlden!

2009-05-16 @ 03:36:15
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0