mat saknad

image159

När man bor utomlands kommer man på sig själv då och då med att längta efter vissa svenska saker som bara finns i Sverige. När jag bodde i London kunde man ju alltid åka till IKEA eller Scandinavian Kitchen och köpa det man saknade men här i Bangkok är det annorlunda. Det finns lite svenska grejer på svenska kyrkan men de är galet dyra. Vad jag saknar mest just nu är:
  • fil
  • ägg med kaviar
  • saltlakrits
  • hårt bröd med ost
  • grovt bröd med avocado
  • fetaost
  • smågodis
  • kanelbullar
  • köttbullar med potatismos

Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Hehe förstår precis vad du menar, kom precis hem från Thailand och även om vi bara var där i 2 veckor hann vi börja längta efter köttbullar och makaroner! :P

PS. Var jätte gärna med och tävla på min sida där man kan vinna jätte fina skor :) Värde 650 kr.

Ha en bra dag !
/ Jessica

2008-04-15 @ 15:05:48
URL: http://www.jessi.se
Postat av: queenpeach

Jessica: Ja jag vet inte var det är men köttbullarna verkar många längta efter :)

2008-04-15 @ 16:04:52
URL: http://queenpeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0