munkar och utan regering


Det är tur att inte Dunkin Donuts inte finns i Sverige för då hade jag nog vägt 20 kg mer. Här finns det nämligen i varenda gathörn och dessutom bjuder de på små små provsmaksbitar som gör det omöjligt att stå emot... man blir helt tvungen att gå in och köpa en hel. Speciellt ni vet när klockan är 15-26 och man har ett sötsug som inte är av den här världen, då finns det massor av munkar mitt framför näsan på en!

Idag har jag jobbat 7-14 och sedan åkte jag direkt till stan för att shoppa lite grejer, presenter, smink och lite annat smått o gott. Nu har jag precis kommit hem och överväger om jag ska gå till gymmet eller om jag ska ta det imorgon istället. Lutar mot det senare då det blir så mycket folk där efter 18 och nu är klockan 17:15.

Förövrigt har det då tillslut hänt, regeringspartiet här i Bangkok har gjort sig skyldiga till valfusk och måste avgå med omedelbar verkan. Premiärministern stängs av från politiken i 5 år men detta betyder inte att det blir nyval.. Flygtrafiken kommer att komma igång så fort som möjligt igen men det kan ta 1-6 dagar beroende på om datasystemet skadats eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0