Hiss och diss lista v.23


Queenpeach hissar:
  • Fortfarande vädret, hur är det möjligt att göra något annat? Asienvärme minus den höga luftfuktigheten, jag kan använda alla mina klänningar och man kan ha fest ute till sent.
  • H&M. Alltså jag vet att jag ibland dissar H&M hårt för att en klänning blir hypad och alla går i samma kläder men annars älskar jag det. Jag är så glad att det är svenskt och att det finns typ 25 affär i Sthlm. Idag hittade jag två perfekta klänningar och de kostade 98kr/st. Det gillas!
  • Halebop. Jag har just bytt mobiloperatör från telenor till Halebop och jag älskar det. Toppade upp med 200, fick massor av mer att ringa för och 3000 gratis sms. I like.
Queenpeach dissar:
  • Busstemperaturen i Sthlm på sommaren. Vad är problemet med termostaten? Hur kan man låta små barn ligga och svettas i sina vagnar och pensionärerna smälter ju nästan bort. Gör nåt snabbt SL!
  • Priserna på sushi. I Bangkok kostar en sushibit mellan 1-2 kr. På Nya Zeeland köper man en hel sushirulle för en tjuga. Hur kan då 7 bitar i Sthlm behöva kosta 70-80 kr? Fram för billigare priser på nyttig mat!
  • Torkan och grillförbudet. Jag skulle vilja ha en dag av regn och sedan kan vi återgå till 30 grader, sol och grillning. Trist när man inte får grilla på kvällarna pga brandrisken, sommar och grilllukt hör ju ihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0