en mindre Paris

image197

Senaste fotot på Paris Hilton. Har hon gått ned i vikt eller vad säger ni? Inte snyggt alls säger jag.

Här om dagen läste jag i en tidning att bland kvinnor i åldrarna 15-24 år är undervikt ett större problem än fetma. Att allt fler unga tjejer mår psyksikt dåligt och att de blir allt magrare. Men det behöver inte vara anorexi de lider av utan mer att unga tjejer idag är så extremt angelägna om att leva sunt, hålla sig smala och absolut inte äta fler än 1000 kcal/dag. Man kunde även läsa att källan tros vara att det är de ökade kraven i samhället som gör att unga kvinnor känner sig pressade att vara smala och lyckade. Det tror jag med. Helt utan tvivel. Det är ju bara att kolla i första bästa tidning, läsa bloggar om vem som har minst midjemått på jeansen eller vem som äter minst på en dag.

Jag vet att vissa personer har en extrem ämnesomsättning och inte kan gå upp i vikt men detta gäller långt ifrån alla pinnsmala tjejer vågar jag påstå. Det är bra att man vill leva sunt men det får ju inte gå till överdrift som på bilden ovanför.

På grund av denna debatt känns det ännu mer angeläget för mig att hitta större storlekar till min webshop. Jag önskar att jag kunde hitta kläder i strl 34-50 att sälja men som ni vet är det svårt. Men kom ihåg; ni dör inte bara för att ni kanske äter chips eller en Big mac ikväll! Att ha dåligt samvete efter man ätit är inte hippt nånstans.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Bra skrivet!

2008-05-03 @ 22:21:01
URL: http://matildahe.blogg.se
Postat av: queenpeach

tack!

2008-05-04 @ 07:10:48
URL: http://queenpeach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0