Kyoto


Jag tog detta Shinkansen tåg från Tokyo till Kyoto i onsdags, det gick galet snabbt!

Kyoto ligger ca 50 mil söder om Tokyo och var en gång Japans huvudstad, allt i denna stad är historiskt och mystiskt vackert. Här är Guldpaviljongen som är ett Zen tempel.

Sanjusangen-do har inuti 1001 statyer som kan rädda världen, tyvärr fick man inte ta kort inomhus men det var fantastiskt.

Heian-jingu, en av Kyotos mest kända byggnader.

Bakom Heijan-jungu ligger en stor park som är uppdelad i 4 element. Det är här Scarlett vandrar omkring i Lost in Translation.

Samma park, så fin, synd bara att det var lite mulet.

Men lite tur att det var molnigt för det var hett som i en bastu med temperatur på 32 grader och luftfuktighet på 80%.

Nijo-jo Castle. Inuti har några av Japans största konstnärer gjort väggmålningarna men man fick inte kort därinne heller.

Solfjädrar.

Gion - Geisha kvarteren.

Det här var tydligen en väldigt känd gesiha för alla flockades i gången när hon kom och tv filmade. Jag var längre än de flesta och kunde ta kort men har ingen aning om vem hon var.

Geshia dans.

Japan imponerar på mig på alla sätt. Det är så vackert att det tar andan ur mig, alla är artiga allt är prydligt och rent och det enda jag inte gillar hittills är allt detta rökande. I Japan har man fortfarande rökvagnar på tåg, rökavdelning på restauranger och man får till och med röka i baksätet av en taxi - vidrigt tycker jag som inte röker och inte vill lukta askkopp!



Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka fantastiska bilder! Älskar Japan, hoppas få uppleva det en dag :) Men jo, rökningen i vissa länder är ett problem. Må väl! :)

2009-07-31 @ 12:39:17
URL: http://www.improveme.se/makeover

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0