vad har vi här då?


Vid första anblick kan det vara svårt att se vad detta är, det ser ut som något äckligt och det är det också ;) Det är nämligen fisk som ligger på en bricka i 45 graders värme för att torka.

Här i Thailand styckar man upp fisken i mindre bitar, låter den torka ute i solen och så småningom avnjuter man delikatessen. Förutom torkad fisk finns även torkade maneter, torkade bläckfiskar och torkade räkor att äta. Om jag ska förklara hur det luktar när man går förbi ett ställe med torkade havsläckerheter så luktar det sött och fränt och inget man skulle vilja ha som parfym om jag säger så. Oftast springer jag förbi dessa ställen och andas bara genom munnen. Att smaka på detta som luktar så illa är inget alternativ, men jag kan tänka mig att det är som surströmming.

Hur bra det är att äta något som legat i solen i flera timmar vet jag inte men thailändarna verkar ju inte lida av det iallafall.

Kommentarer
Postat av: lina

Spännande liv du har, bebodd =) hur är Bangkok att bo i? skitigt eller trivsamt? Är de resledare eller varför flyttas det så mkt?=) kulkul.

2009-03-21 @ 13:24:43
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch då KRYA PÅ DIG, kram

2009-03-21 @ 13:26:56
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: queenpeach

lina: jag skulle säga att bangkok är en himla smutsig stad MEN trivsam :)jag är inte reseledare utan rastlös kanske ;)

Karin: tack du med!

2009-03-21 @ 13:35:15
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0