mexico och ny kavaj


Det har varit si och så med uppdateringen här jag vet.. det ska ändras men idag har jag inte suttit ned vid datorn alls! Imorse så packade jag massor av paket och var på posten, de känner igen mig vid det här laget kan jag säga :) Efter posten var det jobb i skolan direkt och förbereda eleverna på exam som de ska ha på fredag. Efter jobbet tog jag flodbåten till stan och där blev jag kvar ett bra tag.. Åt lunch, handlade lite till webshopen, hängde på Starbucks, köpte världens finaste kavaj på Foever 21 (bild kommer), kollade in Centre Point och sedan tog jag skytrain hem. Nu har jag varit hemma i någon timme och ska iväg igen, min kille och jag ska testa en mexikanskt buffé på vår gata :) Är den bra kommer det ju vara livsfarligt, jag kommer äta tacos och burritos så det sprutar ur öronen på mig. Tex mex är bland det bästa jag vet!

Jag tror regnperioden har kommit till Bangkok förresten. Det regnar mängder på kvällar och nätter och varje eftermiddag tornar stora, svarta moln upp och det blir lika mörkt som på kvällen. Oftast brukar ju regnet göra så temperaturen blir mer behaglig men idag har det varit som att gå runt i en ångbastu med temperatur på 34 grader och superfuktigt...

Nej nu måste jag byta om och kasta på mig lite smink amigos!

Ni har väl förresten inte missat att en utav mina favoritbloggerskor har lämnat Thailand, helt utan förvarning, för Stockholm. Jag förstår precis varför kan jag säga men jag saknar att läsa om någon som lever på liknande sätt som utlandssvensk här nere.

Kommentarer
Postat av: bellisima

har du varit på bourbon street bakom washington theater på 22? OM inte så måste du! Dem har mexican buffe varje tisdag från 18:00. 299baht all you can eat! Fantastiskt bra! Hoppas det smakar:)

2009-05-12 @ 21:05:58
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: queenpeach

bellisima: ja precis :)

2009-05-13 @ 01:23:22
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0