my last day in Hanoi


Lunch söndag: Vegetariska vårrullar, cola och spännande läsning.

Sedan åkte jag till Temple of Literature. I parken utanför såg det ut såhär, wonderful!

Jag vid Temple of Literature, byggt 1070. Det var här Vietnams första univeristet låg och bakom mig i vattnet simmade både grodor, sköldpaddor och fiskar.

Eftermiddagen fortsatte i Leninparken som var så vacker att jag tappade andan lite kolla in:






Och mitt i allt fanns en stor sjö där folk fiskade och trampade svanbåt. Imorgon bitti åker jag tillbaka hem till Bangkok igen men skulle gärna stannat lite längre här, ser inte fram emot hettan, svetten och det klibbiga klimatet.

Vad jag ska göra sista kvällen här i Hanoi har jag inte riktigt bestämt än.. Min kiile fick lov att åka hem idag så jag är själv här och det lutar åt att det blir middag på takterass och sedan en del shopping på en marknad. Jag har hittat jättefina tavlor och smycken jag är sugen på att köpa. Nästa gång vi hörs är jag hemma i Thailand igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0