en vanlig dag

image117

Tänkte jag skulle visa hur en helt vanlig dag ser ut i mitt liv här i Bangkok. Idag började dagen med att jag tog skytrain in till Siam för att leta kläder till webshopen. Skytrain är världens bästa uppfinning, AC, aldrig signalfel och man blir aldrig fast i Bangkoks lååånga trafikköer.


image118

Det smidiga med Bangkok är att nästan alla stora varuhus är sammanlänkade med gångar upp i luften så man slipper gå bland bilar och på trottoarer som inte är gjorda för promenader.


image119

Började med att besöka Central World. Enligt mig det snygagste varuhuset i hela Bangkok. Bangkoks varuhus över lag går inte att jämföra med Stockholms. NK framstår som ett skämt när man jämför. Dessa varuhus har alla en foodcourt med massor av mat, alla har bio högst upp, ett varuhus har ett superstort akvarium i källaren, många har bowling, internet och karaokebås att erbjuda, ett har en egen radiostation och ett har till och med godis från karamellkungen (candy king from sweden.. ;) )

image120

Gjorde ett stopp i en utav mina favoritbutiker Sugar pop, har jättefina klänningar och jag är kär i designen på butiken. Fick med mig ett par nya skor därifrån.

image121

Efter några timmar fick jag lov att pausa vid en fruktvagn på gatan och köpte en påse färsk ananas.

image122

Mumsade ananas på en bänk utanför ett varuhus och vilade mina små fötter.

image123

Trött. Hittade en hel del fint som jag kommer lägga ut i shopen nu ikväll. Fick lov att byta om från trist outfit med shorts o linne till finare ljusblå klänning från Platinum och blåa skor från Sugar Pop då jag avslutade kvällen med bio och starbucks. Så ser mina shoppingdagar ut här i världens hetaste huvudstad.

Kommentarer
Postat av: MARIJA

åh det måste vara hur kul att vara i Bangkok :) är det dyrt?

2008-03-24 @ 20:27:36
URL: http://marijaradojcic.webblogg.se
Postat av: MARIJA

åh det måste vara hur kul att vara i Bangkok :) är det dyrt?

2008-03-24 @ 20:28:55
URL: http://marijaradojcic.webblogg.se
Postat av: Anna

Spännande med Bangkok & dom shoppingmöjligheterna :)
Hur hamnade du där?

2008-03-24 @ 23:20:57
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: queenpeach

Marija: Det beror på vad man handlar, vissa saker är jättebilliga medan andra saker har samma pris som i Sverige. Men överlag är det väl något billigare, ja.
Anna:Har bott i Thailand förrut och längtade tillbaka så nu är jag här och rekar inför öppnade av min egen webshop.

2008-03-25 @ 03:42:51
URL: http://queenpeach.blogg.se
Postat av: Donna

åhh, jag var i bangkok förra och förr förra året. :D Läängtar tillbaka så mycket! :( Det fanns så mycket att köpa! :) Vill åka dit igen snart

2008-03-25 @ 17:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0