highstreet Sverige

Tänkte lite på Sveriges (eller ja, Stockholms antar jag) shoppingutbud idag. Det finns ju vissa affärer man älskar och vissa affärer man inte sätter sin fot på.

Jag shoppar vanligtvis kläder/skor i Sverige hos: H&M, Acne, Secondhand, We, Din Sko, Radical Sports, Weekdays och Zara. Jag hittar aldrig något hos Veromoda, JC, Wedins och Lindex. Ibland kan jag ha tur och hitta något hos Åhlens, Top Shop, Nilsons och Solo.

Men idag uppenbarade sig två affärer som jag inte hängt på förrut men som har potential; Monki och Gina Tricot. Monki har jag aldrig sett förrut, tydligen öppnade det i Sverige precis efter att jag flyttat härifrån. Nu ligger det granne med min förra bostad på söder och både kläder och inredningen tilltalar mig. Gina Tricot ligger mitt emot och den affären har jag alltid dömt ut men nu gick jag in och kollade runt och blev positivt överraskad. Ja såklart har de fortfarande en del tacky kläder och man ska ju inte handla där för ofta för antar att man då får finna sig i att träffa folk i samma plagg. Men vissa varor var faktiskt supersöta, de hade fina kjolar och shorts och priserna var bra. Så det är absolut ett alternativ till H&M måste jag säga, bara man inte köper en hel outfit därifrån.

Men jag står fortfarande fast vid att H&M slår allt var man än i världen är. H&M har snyggast plagg längs hela Oxford Street och Manhattan i den prisklassen. Och jag är stolt över att vara svensk när det kommer till mode :)


Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Hoppas du haft en bra dag! :)

2008-05-01 @ 22:52:08
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: fröken elin

nä förstår inte det! jag ska också hålla koll på min ekonomi, i en sån sits vill man ju inte hamna i!

2008-05-01 @ 22:56:03
URL: http://frokenelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0