långledigt


Jag lider av grov söndagsångest. Efter en ledighet på 10 dagar ska jag imorgon börja jobba igen och såklart ska jag vara på jobbet klockan 07.. Jag vill vara mer ledig har ju inte hunnit med allt jag skulle göra.

Idag har jag varit en snabb vända på Chatuchak och sedan på barnhemmet i två timmar. Persikan var söt som aldrig förr och hon kommer nog kunna sitta upp vilken dag som helst, hon fyller 1 om några veckor den illa sparvungen. När jag kom hem kände jag att jag behövde skratta så kolla på Mama Mia och skrattade, grät och blev varm i kroppen. Snacka om feelgood film och ett plus att man kan skråla med och kan varenda textrad.

Nu ska jag strax krypa ned i sängen och imorgon återgår Bangkok till det vardagliga. På grund av demonstrationer, skottlossning, Songkran och barndbomber var ju hela förra veckan en goverment holiday och postkontor, statliga verk, vissa butiker etc har nu varit stängda i 7 dagar så är på tiden att de öppnar igen. Demonstranerna verkar ha lugnat sig även om en av "de gulas" ledare blev attackerad i sin bil för några dagar sedan och mirakulöst överlevde ca 100 kulor. Om de röda reser sig och kommer tillbaka med nyvunna krafter återstår att se och Thaksin verkar just nu befinna sig i Nigeria..

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vet du vad gumman, alla kan rita och måla bara man slutar jämföra sig med andra konstnärer eller inser att man kanske inte kan rita proportionerligt eller porträttlikt..men man kan fina sin egna stil..som duger minst lika bra som de som kan måla "klassiskt snyggt och bra".



så sätt igång!

kram

2009-04-19 @ 18:49:30
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Nikolina

åh jobbigt! hade jag med gjort :) trivs du i thailand da?

2009-04-19 @ 20:28:58
URL: http://mjaubaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0