chokladshake


På eftermiddagarna när jag tar bussen från barnhemmet vid 16 tiden slutar även de flesta barn skolan. De väller ur skolbyggnaden och alla vill ha något sött. Utanför de flesta skolor står munkförsäljare, drickamän, korvgubbar och annat löst folk och tar barnens sista slantar. Eftersom barnhemmet ligger utanför Bangkok så är utbudet begränsat men det fins en kvinna vid busshållplatsen som gör himmelska shaker.

Jag köper då och då en chokladshake för 4 kr i en fin Hello Kitty inspirerad kopp. Brukar nästan räcka hela bussresan och svalkar skönt då den mest består av is, men även chokladpulver, kondenserad mjölk och palmsocker. Jag försöker att inte köpa en varje dag då jag tror varken tänderna eller kroppen skulle gilla det, men de är svåra att stå emot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0