jul och förtydligande


Jag har jobbat så mycket hela eftermiddagen och kvällen att huvudvärken sitter som en smäck. Att sitta och stirra in i Photoshop i timmar gör nog sitt till. Har haft Itunes på medans jag jobbat utan att riktigt notera vad som spelas men så hör jag för några minuter sedan att just nu spelar Carolas julskiva upp..Tänkte byta men sen tyckte jag att det var lite mysigt eftersom jag ändå inte fick så mycket jul i år.

Jag är jätterörd över alla fina kommentarer jag fått på mitt förra inlägg om mitt nya volonärarbete på barnhemmet. Har fått många frågor om hur jag fick det jobbet och kan ju berätta att detta är inget jag ordnat från Sverige. Jag har inte gått genom någon förmedling eller annat utan jag bor ju redan i Bangkok. Jag har två jobb här som jag får betalt för annars hade jag inte kunnat tagit ett volontärarbete. Jag kände att jag ville göra skillnad och har jobbat med barn (som lärare) länge och därför kollade jag upp barnhem utanför staden. Jag ringde upp dem, försökte göra mig förstådd på stapplande thai, åkte dit dagen efter, hade tur då de behövde volontärer, fyllde i papper, fick en bebis i famnen och på den vägen är det. Jag bör vara där 1-2 ggr i veckan men det är inget tvång utan jag kommer åka dit så ofta jag kan och när det stämmer med mitt schema. Jag får inget betalt och jag betalar heller ingenting men tar med blöjor, bebiskläder etc då och då. Jag ska dit imorgon igen och längtar redan, så tror detta är rätt för mig!

Ikväll ska jag sova tidigt har jag bestämt, klockan är 21 nu och 21.30 ska jag slå av datorn, Sharp! Är trött, ska upp tidigt och huvudvärken måste botas!

Kommentarer
Postat av: Marika

Gott för dig som är där i värmen.... HÄtr har de precis fallit ner några centimeter snö.. Vill ju ha solsken :-)

2009-02-10 @ 15:52:39
URL: http://acesstome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0