Laos .. suck.


Fredag den 13e. Än har inget hänt så jag håller tummarna att det fortsätter så! Jag började dagen på barnhemmet och min kompis Sarah följde med. Det var kul att ha någon att prata med medans man matade bebis och fick en spya på sig!

Sedan åkte vi tillbaka till stan, vi pratade en himla massa om visum i Thailand och jag kom fram till att jag måste flyga till bajs Laos på måndag för att fixa nytt 90 dagars visum. Jag gillar inte Laos från början, har varit i Ventiane för mycket för att det ska vara mysigt och jag vill ju vara hemma, gå till jobbet och tjäna pengar. Istället måste jag åka bort, betala flyg och boende och förlora lön i 2 dagar.. Men det blev lite bättre när Sarah berättade att hennes visa också går ut snart så hon bestämde sig för att hänga på! Så måndag-onsdag blir det Vientiane, baguetter (det har varit en fransk koloni), triumfbåge och thai konsulatet.

Snart ska jag hoppa in i duschen, skölja av mig bebisdregel och istället fixa mig inför kvällens grillparty. Några kompisar med hus och trädgård har bjudit in till bbq så hoppas det blir kul! Ölen ligger på kylningen och maten står värdparet fr så kan väl inte bli bättre?!

Kommentarer
Postat av: bellisima

åh jag som älskar laos, det är ju som thailand fast på valium, allt är så chill. Finns inget mysigare än att sitta vid mekhong floden i vientiane och dricka en kall beer lao. :) Jobbigt med visa resa dock, dom nya 15 dagars reglerna suger. Får du inte arbetstillstånd av NIST?

2009-02-13 @ 11:26:19
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: queenpeach

jo det är mysigt men jag blev fast i laos typ 15 dagar sist utan att vilja vara där o det var sådär.. arbetstillstånd tar sån tid o papper ska fixas att jag får göra så här under tiden.

2009-02-13 @ 12:39:23
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Frida

Så här när det fortfarande är grått ute och det känns som om det är väldigt långt kvar tills våren visar sig, kan det vara bra att påminna sig själv om allt fantastiskt som vi har att se fram emot.



Härmed utmanar jag dig att skriva en lista med minst tio saker som du ser fram emot. Det kan vara något som händer nästa vecka, nästa månad eller kanske till sommaren.

2009-02-13 @ 19:20:40
URL: http://freerida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0