den grå massan

Jag måste säga att vädret här i Bangkok är just nu under all kritik. Det är jämngrått, regnar då och då, solen har jag inte sett på över 10 dagar och det knns som att bo i en grå massa där avgaser möter grå himmel.Men livet går väl vidare ändå och idag har jag varit på barnhemmet och hjälpt till i 5 timmar. Var 4:e år har de nämligen en stor fest då alla barn som blivit adopterade därifrån får komma tillbaka med sina föräldrar, se hur de växt, upp, träffa personer som tog hand om dem när de var små etc. Så först tog jag hand om Persikan i 2 timmar, sedan tittade vi på någon form av parad, lyssnade på tal av barn från världens alla hörn och åt god lunch.

Planen för resten av dagen är att skriva om mitt cv (..suck), träna bodypump och kanske hänga lite på starbucks. Om 5 dagar smäller det darlings - Tokyo!

Kommentarer
Postat av: Lisen

Vet du vad det kostar att kopa en platt-tang i BKK? Min gick sonder pa resan...tips pa bra stalle o kopa?



tack!

2009-07-21 @ 11:24:47
Postat av: Foki

svar: Ojdå, men bättre i bankok än här ändå :) stå ut med regnet! Det är ju liksom regnperiod nu mellan juni-juli månad ^^ Jag älskar faktisk regnperioden där, så mysig! där är det riktig regn ialf =)



Kram!

2009-07-21 @ 11:33:52
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: queenpeach

Lisen: det är väldigt billigt men kvailtén varierar. Du kan hitta på MBK, Tesco, marknader. De billigate kostar runt 60 kr och sedan finns det självklart jättedyra från Toni & Guy etc

Foki: jo jag tycker också det är mysigt men i måttlig mängd inte helgrått i 2 veckor ;)

2009-07-21 @ 11:55:33
URL: http://queenpeach.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0