Queenpeach träffar Bangkoks vanligaste invånare


Jag har haft en kackerlacksdag kan man säga. Vart jag än befunnit mig idag har det även funnits minst 20 kackerlackor. Det började på väg från jobbet till Nana BTS station. Där höll nämligen några byggjobbare på att lossa stora trottoarstenar för att göra något gatuarbete och nu vet jag var alla kackerlackor bor...under jorden. Det kryllade av kackerlackor; på trottoaren, under gatustånden, längs med vägen och runt allas våra ben. Halvmysigt och jag ökade takten.

Sedan kom jag till mitt andra jobb, barnhemmet. Där hade de besök av pest control, män med gasmask och stora tuber på ryggen, som skulle bespruta trädgården. Jag och Persikan fick stänga in oss i ett litet rum med stängda fönster i 20 minuter och när vi sedan vågade oss ut så vimlade det åter igen av döda, halvdöda och på väg att dö kackerlackor. Jag antar att medlet de sprutade ut lockar smådjuren ur sin hålor och dödar dem sakta. De enda som älskade detta var alla gråsparvarna som fick en lyxmåltid.


Som ni kan se var jag väldigt modig och tog många närbilder när de hade dödsryckningar. Jag undrar vad som är bra med kackerlackor? Vad gör de för bra här i världen? Och är det sant att de kan lägga ägg i olika kroppsöppningar och sen kan man ha kackerlackor inuti kroppen efter ett tag?

Och detta sekret som utsöndras, sänder de ut det när de är på väg att dö för att locka till sig andra kackerlackor? Min sista fråga är, varför är kackerlackan så hatad? Egentligen är den väl bara en större form av skalbagge? Men den har ju så enormt dåligt rykte och allt man får höra om dem gör iallafall mig lite darrig i knäna när jag ser fler än 20 stycken på ett och  samma ställe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fyyy vad äckliga

2009-03-23 @ 17:20:33
URL: http://KarinOlofsson.se
Postat av: Lindzon

Scary, akta dig för dem!!

2009-03-23 @ 20:40:08
URL: http://lindzon.blogg.se/
Postat av: Marina

Tror det faktum att de är så svåra att ta kål på som gör dem så hatade. Om en katt har nio liv så har en kackerlacka 18.

2009-03-24 @ 13:15:31
Postat av: sophia

usch det var typ det äckligaste jag har hört!!!

2009-03-24 @ 22:05:46
URL: http://sophiapetite.blogg.se/
Postat av: raquel

fyfan vad äckligt, nu kliar det i hela kroppen på mig...

2009-03-27 @ 08:04:26
URL: http://raquel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0