carrotcake in my head


I över en vecka har jag varit sjukligt sugen på morotskaka. Det började i Hanoi och jag har inte hittat ett enda café sen dess som faktiskt har kakan. Igår var jag helsäker på att Starbucks skulle ha det men nej.. "Sorry finish madame" Jag måste åka till Emporiums kakavdelning snart om detta inte går över för går omkring och liksom känner hur gott det skulle smaka! Galen? Ja kanske ;)

I natt och imorse har det regnat massor här i Bangkok och jag tror att regnperioden småstartar. Det är mycket svalar idag och jag njuter! Har just kommit hem från jobbet och ska nu jobba lite med skolarbete och svara på massor av mail. Vid 18 ska jag iväg på Step Up och jag kan verkligen inte fatta att det redan är torsdag imorgon, var tog denna vecka vägen? Förreten kanske det blir en liten resa igen till helgen, vi får se! Men min nya filosofi är att jag ska sluta slösa pengar på onödiga saker som dyr mat, vin, och utgångar och istället lägga det på resor. Bor man i Bangkok som är en central resehub för Asien kan man ju inte bara sitta i sin lägenhet!

Kommentarer
Postat av: Mia

Mmmmorotskaka är ju SÅ gott, förstår ditt sug! Älskar också att resa (om så bara till grannstaden ibland) mycket mer värdefullt att lägga pengarna på än tex dyra viner som du skrev eller massa andra "skräp" saker man slänger sina slantar på ibland.

2009-05-13 @ 09:39:04
Postat av: Niklas Ekman

har aldrig smakat morotskaka:) är det gott? hur är det i thailand då?:P

2009-05-13 @ 09:57:48
URL: http://modoekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

brukar finnas morotkaka på Oriental Shop, den är lovely

2009-05-13 @ 11:06:02
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: queenpeach

mia: eller hur!

niklas: det är underbart, både kakan o thailand :)

bellisima: åh tack!

2009-05-13 @ 12:21:56
URL: http://queenpeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0