Ikea food


När man bor utomlands så är IKEA en räddare i nöden. När jag bodde i London bodde jag inte alltför långt ifrån ett IKEA och det var underbart att åka dit till deras matavdelning och köpa glögg och pepparkakor till julen samt bunkra upp med  lingonsylt, dillchips, djungelvrål, kaviar, polarbröd och messmör. Här i Thailand finns inget IKEA men det ska byggas tre runt Bangkok med start 2010. MIn kille var i Singapore på jobb förra veckan och där finns två IKEA så han kom hem med senapssill, kaviar, gravlaxsås, bilar, singoallakex, pepparkakor, knäckebröd, polarbröd och kexchoklad. Jag jublade! Så idag har jag en riktig seg söndag då jag njuter av SVT play och kexchoklad. Det var alldeles för länge sedan jag hade en dag när jag inte behöver göra något speciellt så jag njuter i fulla drag.

Poolfesten igår var så himla mysig och jag kom inte hem förrän vid 04:30. Vi åt grekisk mat, drack vin, lyssnade på bra musik, en kille spelade keyboard och vi körde allsång, vissa badade och det var en perfekt kväll helt utan regn!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vad härligt gumman! Jag blir alldeles nipprig för din skull, haha :D Gotta er nu!



Kram

2009-05-24 @ 17:26:03
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0