chiang mai söndag


I lördags kväll blev det ett årligt besök på roof top bar i Chiang Mai.

Det är en bar som ligger på ett tak och man sitter på golvet på kuddar, det finns miljontals ljusslingor och är helt enkelt urmysigt.


Min kompis L och hennes kille P drack gin och tonic i fin silverbucket.

På söndagen tog jag och min kille motorcykeln och körde upp i bergen.

Vi stannade vid en väldigt turistspot där man kan se hela staden från ovan. Berget vi åkte upp på ehet Doi Suthep och det har ett fint tempel halvvägs upp. Dock har vi varit där så många gånger att vi körde förbi det och satsade istället på toppet av berget.

Hittade ett mysigt vattenfall...

och ett hål till Kina.

Ett vackert tempel från 1300-talet med lotusblommor.

På toppen stod man faktiskt i molnen, häftig upplevelse. Det var som en blöt filt och man såg molnen dra förbi under en.

Munkar på väg till templet.

Och efter bergsbestigningen blev det lunch och sedan besök i buddist/munk affärer där vi handlade eldballonger och koppar. Om någon vill lägga in en beställning på en 2 m hög Buddha så är det bara att maila mig :)

Nu ska jag sluta tråka ut er med mina resefoton och vara tillbaka i vardagen igen. Nu ska jag rätta exams, skriva exams och skriva omdömen. Tillbaka i eftermiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0